שימו לב. "אני מוכן לקבל דברי פרסומת" מסומן כברירת מחדל?
בקרוב זה לא יהיה חוקי!
הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסם הנחייה נגד העלאת המכירות באמצעות סימון ברירת מחדל כאשר רוכשים מוצר או שירות – הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנת
הממונה על הרשות להגנת הצרכן פרסם הנחיה נגד סימון מראש של ברירת מחדל באתרי אינטרנט כשרוכשים מוצר או שירות, כדי להטות את הצרכן לאופן קנייה או קבלת מידע מסוים באופן שפוגע ביכולת הבחירה שלו כצרכן
עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "מחקרים ומידעים אודות שימוש עוסקים בפרקטיקת ברירת מחדל, בארץ ובעולם, מראים שזו טכניקת שיווק נפוצה המסייעת להם להעלות את נתוני המכירות על בסיס הסכמה שלא מדעת של הצרכן. אני נחוש להילחם בתופעה זו ולמנוע מעוסקים להפעיל השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים באמצעות סימון מראש (ברירת מחדל) בתהליך הרכישה של המוצר או השירות. הרשות ממשיכה ופועלת למען יצירת סביבה צרכנית בטוחה ומוגנת עבור הצרכנים"